کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم
کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم

Istrolid

آخرین باری که درباره یه بازی کامپیوتری نوشتم ۳ سال پش همین موقع ها بود  [۵ خرداد ۱۳۹۲] تو انجمن های فارسی اوبونتو یه مطلب در خصوص بازی زیبا و ساده Ortho Robot و نحوه نصب و راه اندازیش توی سیستم عامل های گنو/لینوکسی نوشتم که اون موقع خوب هم ازش استقبال شد ، همون موقع ها یا چند وقت بعدش بود که Steam برای سیستم عامل های لینوکسی معرفی شد و مشکل بازی و گیم رو برای دوستداران لینوکس کاملا حل کرد . . .

حالا خلاصه من بعد از این همه مدت تازه استیم(Steam) رو نصب کردم . . . خوب بود ولی بازی خوباش همه پولی بودن !!! بازی های رایگان خوب هم زیاد داره ولی اکثرا حجم های بالایی دارن و دانلودکردنشون نیاز به یه اینترنت با حجم و پهنای باند زیاد داره . . .  بین این همه بازی یه بازی ساده نظرم رو جلب کرد !! یه بازی با حجم کمتر از ۱۰۰ مگابایت که توی دسته بندی بازی های استراتژی قرار داشت . Istrolid !!

بازی توی یه کهکشان خیالی  انجام میشه و حال و هوای فضایی داره و  در نگاه اول بسیار ساده به نظر میرسه ،  شما یک مقر فرماندهی به شکل یه دایره با چند مدل کشتی فضایی (Spaceships) دارید  و دشمن شما هم به همین صورت.  یه تعداد منطقه قابل تصرف هم در بازی وجود داره که با توجه به نوع مرحله تعداد این مناطق کم و زیاد میشن ، در ابتدا ۲ یا ۳ تا از این مناطق برای شما و حریفتونه و تقریبا همین تعداد منطقه وجود داره که برای هیچ گروهی نیست ، هر کسی که بتونه تمام این مناطق  رو تصرف کنه برنده بازی شده ، یعنی شما در عین حمله کردن باید دفاع هم بکنید تا مناطقی رو که بدست اوردید از دست ندید . . . مثل همه بازی های استراتژی دیگه شما مقدار پول محدودی در اول بازی دارید و میزان درآمد شما با توجه به تعداد مناطقی که تصرف کردید اندکی کم و زیاد میشه !!! بازی به دو صورت مرحله ای (Campaign
) و چند نفره (Multiplayer) قابل اجراست ، بهتره ابتدا در قسمت مرحله ای شروع به بازی کنید تا به اسلحه ها و در نهایت کشتی های فضایی بهتر دست پیدا کنیدو وقتی حرفه ای شدید میتونید از قسمت بازی چند نفره لذت ببرید


تا این جای کار همه چیز شبیه بازی های استراتژیک دیگست !! اما قسمت جالب بازی که نظر من رو به خودش جلب کرد ، بخش طراحی کشتی های فضایی بود !!! توی این بازی شما میتونید ۱۰ کشتی فضایی رو به سلیقه و نیاز خودتون طراحی کنید  !! برای هرکدوم اسلحه ، منبع تغذیه ، پیشرانه ، سپر و هرچیز دیگه ای که به نظرتون لازمه قرار بدید ، و فقط یه محدودیت دارید ، هزینه ساخت هر کشتی فضایی نباید بیشتر از از ۱۰۰۰ دلار بشه . . . حالا شما ارتش دلخواه خودتون رو دارید که به سلیقه و نیاز شما طراحی شده !!! نکته مهم اینه که در ابتدای بازی شما تمام وسائل ساخت کشتی رو ندارید و با جلو رفتن مرحله ها میتونید به وسایل بیشتر و مدرنتری برای ساخت کشتی های بهتر دست پیدا کنید و مرحله به مرحله کشتی های بهتر و کارامد تری بسازید . این قسمت  بازی منو یاد سیستم های متن باز اندخت که به کاربر  اجازه هرگونه شخصی سازی رو میده . . .


وقتی تصمیم گرفتم در خصوص این بازی توی وبلاگ بنویسم ، از Steam آدرس سایت بازی رو پیدا کردم ، وقتی وارد سایت بازی شدم ، در عین ناباوری دیدیم که امکان این وجود داره تا این بازی رو به صورت آنلاین و با استفاده از مرورگر های اینترنت بازی کنید فقط کافیه یه اکانت تو بازی بسازید و هرجایی که خواستید سایت بازی رو باز کنید و وارد بازی بشید . . .  این قابلیت دیگه خیلی خوب و دوستداشتنی بود.

در هرصورت من از انجام این بازی بسیار لذت میبرم و به شما هم پیشنهاد میکنم در اوقاتی که کار مهمی ندارید یه مقدار کمی وقتتون رو به بازی کردن این جور بازی هایی که آدم رو به فکر کردن وادار میکنه اختصاص بدین !! البته نه زیاد . . .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد