کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم
کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم

زهر مار !

بدون هیچ توضیحی بریم یه رسانه ی جالب ببینیم : 



شبیه تخم مرغ پخته شد !!!!   اصلا دوست ندارم یه مار نیشم بزنه !! حالا جالبه بدونید که از بین ۲۷۰۰ گونه ماری که تو تمام دنیا شناخته شده تنها ۳۰ تا از مار ها زهر کشنده دارن !! حالا من چنتا سوال دارم : چرا بقیه مار ها زهر ندارن ؟  چرا زهر این ۳۰ تا مار هر کدوم با هم فرق داره ؟ چرا این یکی انقد قویه ؟ . . . 
نمیدونم والا ! باید برم یه جانورشناس پیدا کنم 

پ.ن: یه مطلب دیگه هم درباره ی مار داریم منتظر اون باشید 

شادی کنندگان مغرور

قرار شد از رسانه های مختلف خیلی بیشتر در وبلاگ استفاده کنم ، به نظر من یکی از بهترین رسانه هایی که میشه ازشون خیلی خوب استفاده کرد  فُکاهی ها ( البته اگه املاء ش رو درست نوشته باشم ) ، عکس نوشته ها و اینفوگرافیک ها هستن ، از این به بعد سعی میکنم از اینجور رسانه هم تو وبلاگ استفاده کنم 



بدون هیچ توضیحی . . . 


پ.ن : میخواستم این عکس نوشته رو به زبان انگلیسی هم درست کنم ولی ترجمه های انگلیسی قرآن اصلا خوب نبودن و مطلب رو منتقل نمیکردن  اگه کسی میتونه در این باره کمکی بده برام ایمیل بزنه .

نامه ای به کورش کبیر

درود خدا بر تو که از مردان الهی بوده‌ای ، و این افتخاریست که ما از نوادگان تو باشیم ، این افتخار آمیز است که پدران ما یکتاپرست و از پیامبران الهی بوده‌اند ، در آن زمان که تمامی زمین غیر از اندکی در کفر و نادانی به سر می‌بردند فرزانگان پارسی بر دین ، آیین و اخلاق خویش سخت پایبند بوده اند و بزرگ ایشان آنچنان پاک سرشت و درستکار بود که خداوند « به او در روی زمین، قدرت و حکومت داد؛ و اسباب هر چیز را در اختیارش گذاشت » . آری ای جد بزرگ تو را بی دلیل کبیر نام ننهادند که به راستی صاحب اخلاق بزرگان بوده‌ای و در اوج قدرت جز بر راه عدالت حکم نکردی ، آن زمان که خداوند سرنوشت قومی را به دستان تو وا می‌گذارد که « می‌خواهی (آنان) را مجازات کنی، و یا روش نیکویی در مورد آنها انتخاب نمایی؟ » ، چه بزرگوارانه و به دور از قومیت گرایی های جاهلانه راه حق در پیش گرفتی و ایشان را گفتی : « اما کسی را که ستم کرده است، مجازات خواهیم کرد؛ سپس به سوی پروردگارش بازمی‌گردد، و خدا او را مجازات شدیدی خواهد کرد ! و اما کسی که ایمان آورد و عمل صالح انجام دهد، پاداشی نیکوتر خواهد داشت؛ و ما دستور آسانی به او خواهیم داد » . یادمان نخواهد رفت که چگونه درخواست ستمدیدگان را پاسخ گفتی که « آنچه پروردگارم در اختیار من گذارده، بهتر است (از آنچه شما پیشنهاد می‌کنید)! مرا با نیرویی یاری دهید، تا میان شما و آنها سدّ محکمی قرار دهم » و ایشان را از ستم ستمکاران رهایی بخشیدی . اما ای پدر ما ، ما فرزندان تو راه تو را پیش نگرفتیم ، از مسیر عدالت خارج شدیم ، غرور و خود پسندی ما را در خود گرفت ، فراموش کارانه بر نسب خود تفاخر بسیار نمودیم و عزت نیاکان خویش را دلیل برتری دانستیم ، غافل از آن که « تمامی عزت نزد خداست » . شاید چندی دیگر بر آن شویم تا به سراغ قبر های خود رویم و آن‌ها را شماره کنیم که شاید نشان برتری ما باشد بر دیگر اقوام !



ای کورش بزرگ ما حتی پا را از این هم فراتر گذاشتیم و در این دام گرفتار تر شدیم ، دنبال دشمنان خویش به راه افتادیم تا تفرقه در میان مان افکندند ! تفرقه ای بین فرزندان تو ، جدایی ترک و پارس ، لر و گیلک ، بختیاری و ترکمن ، خراسانی و اصفهانی . . . . آنچنان که اینان همه به یکدیگر صفات ناپسند نسبت دادند و به درگیری با خویشتن پرداختند ، ایشان فراموش کردند که همه ایرانیند و فرزندان یک پدر ، پدری مهربان و عادل ، پدری به دور از قومیت و نژاد گرایی الگویی برای تمام جهانیان ، پدری که از غروبگاه تا خاستگاه خورشید همه فرمانبردارش بوده اند و او خود بنده ی درستکار خدای . آری ای پدر این است حال امروز ما . . .


پ.ن : توضیحات بیشتر رو اینجا بخونید و همچنین اینجا 

2048

این چند وقته یه بازی جدید اومده که واقعا یه بازی گیکی حساب میشه و من خیلی باهاش حال میکنم ، قبلا باید تحت وب بازی میکردیم ولی بچه ها زحمت کشیدن و این بازی خیلی باحال رو برای آندروید هم ارائه دادن و از همون موقع بود که من دیگه از زندگی افتادم  ، بازیی که احتمالا خیلی اسمشو شنیدین ، 2048 :

یه سریا دوست دارن این بازی رو تحت وب انجام بدن ولی خب اگه اینترنت نبود چی ؟ من ترجیح میدم که این بازی رو تو دستگاه آندرویدیم بازی کنم  پیش خودم گفتم شاید شما هم دوست داشته باشین این بازی رو روی دستگاه آندرویدی خودتون داشته باشین و ازش لذت ببرین ، البته من خودم از بازار گرفتم ولی اگه نمیخواین به هر دلیلی از بازار بگیرید از لینک زیر دریافتش کنید .

دانلود بازی 2048 : لینک دانلود مستقیم 

و اما رکورد ها ، من به شخصه از ۲۵۶ بالاتر نتونستم برم  ولی دارم تلاش می کنم ، یک سری از دوستان هم دست به دست هم دادن تا شاید بتونن یه روشی واسه تموم کردن بازی پیدا کنن ، حالا در هر صورت برید و از این بازی لذت ببرید 


این درندگان اصلا انسان نیستند . . .

۳۲ ماه جنگ ، ۱۲۵ هزار کشته ، تهدید به جنگ موشکی ، سلاح شیمیایی ، سر های بریده ، دست و پای قطع شده ، قلبی که از سینه خارج شده ، نبرد درندگان انسان نما با زنان و کودکان ، جدیدا هم که سر های بریده رو میپزند ، اینا چه جانورانی هستن ؟ این جانواران تفریح هم میکنن ، فوتبال ، ولی مثل این که توپ فوتبالشون کم باد بود که با سر های بریده فوتبال بازی کردن ، داشت یادم میرفت ، این درندگان میل جنسی هم دارن  اما جنس مؤنث از کجا گیر بیارن این وسط ؟! بزرگانشون گفتن که خیالتون راحت دستور میدیم که از کشور های دیگه براتون جنس مؤنث بفرستن ، دستور میدیم که مؤنث ها  حتی اگه ازدواج کردن از همه جای دنیا بیان  نیاز جنسی شما رو پاسخ بدن ، اما بعدش فهمیدن که این درندگان اشتهای سیری ناپذیری دارن ، گفتن اشکال نداره با هم دیگه رابطه جنسی برقرار کنید ، حتی اکه خواستید با خواهر و مادرتون ، مشکلی نیست . . . البته در تمام این مدت هیچ مشکل حقوق بشری پیش نیومد که کشور های همیشه نگران در مورد حقوق بشر بخوان کاری انجام بدن ، فقط یه مشکل وجود داشت اون هم بشار اسد بود . . . . 



امریکا ، اسرائیل ، عربستان سعودی ، ترکیه ، قطر ، القاعده ، داعش و النصره یک طرف سوریه و حزب الله لبنان یک طرف ، چه جنگ برابری ، درندگان چند ملیتی داعش اما از همه فعال ترند ، اصلا داعش یعنی چی ؟ دولت اسلامی عراق و شام ( اسلام ؟ نه خیر این درندگان اصلا انسان نیستند که بخوان دین داشته باشن دین برای انسان هاست نه درندگان این ها نه شیعه هستن نه سنی اینها اصلا مسلمان نیستن اینها درندگان دست ساز چند کشور هستن که این اسم رو رو خودشون گذاشتن ) ، یعنی میخواد کل سوریه و عراق رو بگیره و با عربستان ، اردن ، ترکیه و ایران هم مرز بشه ، عربستان ، اردن و ترکیه که دوستانشون هستن پس فقط میمونه ایران . . . میخوای چی بگی ؟ فکر نمیکنم ؟ بله دقیقا همونی رو میخوام بگم که داری بهش فکر میکنی ، قرار این اتفاقات کشیده بشه به سمت ایران ، همه ی این اتفاقاتی که اون بالا گفتم . . . . چرا یکم بیشتر تحقیق و فکر نمیکنیم ؟!!! خیلی ساده و روشنه ! فقط باید چشممون رو از تلوزیون برداریم ، تو اینترنت بگردیم و فکر کنیم ، فقط یکم بیشتر . . . . 


دقیقا یادمه وقتی جنگ داخلی سوریه تازه شروع شده بود یک سری از دوستان رو شبکه های اجتماعی هی کاریکاتور های اون آقای مثل کاریکاتوریست رو شیر میکردن و زیرش مینوشتن « بشار اسد چقدر تو آدم میکشی !؟ » خیلی بده‌ آدم بدون این که فکر کنه فقط به حرف تلوزیون گوش بده ، فقط اخبار یه شبکه رو درست و معتبر بدونه ، خیلی بده که سریع نتیجه بگیره و صبر نکنه تا با فرو نشستن گرد غبار همه چیز روشن بشه !!  خیلی مواظب باشیم که از چه اشخاصی طرفداری میکنیم . . . . 


چرا ما پولدار نیستیم ؟

نمیدونم چرا اینجوریه ؟ شاید به نوع تفکر آدم بستگی داشته باشه ؟ هر کسی خوشبختی و موفقیت رو تو یه چیزی میبینه ! ولی در همه زمان ها اکثر مردم مهمترین عامل خوشبختی و موفقیت رو پول میدونن ، کسی که پولدار نباشه آدم موفقی نیست ! خیلی آدما هر روز این سوال رو از خودشون میپرسن : چرا ما پولدار نیستیم ؟ 



رسانه رو دیدی ؟ اگه ندیدی حتما ببین  ، این رسانه خیلی خوبه ، به جای این که هی من اینجا بنویسم و شما بخونید با دیدن رسانه خیلی راحت مطلب انتقال پیدا میکنه  . البته درباره ی مطلب این رسانه تو وبلاگ قبلی به صورت مفصل توضیح دادم .

خیلی خوبه همین اول کار یکم با خودمون بیشتر فکر کنیم ، یکم از جامعه جدا بشیم و ضرب المثل « خواهی نشوی رسوا ، همرنگ جماعت شو » رو فراموش کنیم و ببینیم که راه و هدف درست چیه ؟ چه چیزی تو این دنیا ارزش هدف من بودن رو داره ؟ حرف مردم چقدر برای ما ارزش داره ؟ برای خودمون زندگی میکنیم یا برای حرف مردم ؟ تعریفمون از موفقیت چیه ؟ چرا غنی نیستیم ؟ اصلا غنی بودن یعنی چی ؟