کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم
کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم

فوضول شناسی :) قسمت اول

فرض کنید که شما دارید یه کاری انجام میدید که دوست ندارید من بدونم ! و من کاملا حواسم هست و دقیقا دنبال کارم و میتونیم از همه چیز سر دربیارم ! حالا شما چیکار میکنید ؟! واقعا بهش فکر کنید ؟! بهترین کار برای پیچوندن یه آدم فضول که اگه به اطلاعتی از شما دست پیدا کنه هم شما رو رسوا میکنه هم شما تو چشمش خراب میشید چیه ؟! 

نگید خب ازش پنهان میکنیم که خندم میگیره  پنهان کردن اینجا یعنی اون کاری که میخوایم شخص فوضول ازش با خبر نشه یه جوری انجام بدیم که اون شخص نبینه ، این روش خیلی قدیمی و ناکارامده چون شخص فوضول تخصصش اینه که از چیزای مخفی سر در بیاره ، پس به احتمال زیاد شما لو میرید  ولی باز یه سری روش برای پنهان کردن وجود داره که ممکنه در موارد زیادی جواب بده و اگه شخص فوضول خیلی حرفه ای نباشه میشه گولش زد ، یکی از این روش های پنهان کاری اینه که شخصه فوضول رو یه جوری به یه چیز دیگه ای سرگرم کنیم و وقتی اون حواسش به موضوع دیگه پرته شما کارتون رو انجام بدین و امیدوار باشین تا اون شخص فوضول حواسش همونجوری پرت بمونه و شما رو نبینه !! خب البته این روش تا حدی جواب میده ولی باز هم یه روشه قدیمیه . 



روش های پنهان کاری به این شکل که شخص فوضول کار شما رو نبینه و پایه بر ندیدن باشه وجود داره که ما اینجا بنا نداریم همش رو توضیح بدیم ، چون مطلب طولانی میشه ، اما روش بعدی که از روش پنهان کاری بهتره من بهش میگم روش اشباع اطلاعات !! یعنی چی ؟! در این روش درست میریم سراغ نقطه ضعف اصلی شخص فوضول ، شخص فوضول هدف اصلیش اینه که اطلاعات زیادی از شما بدست بیاره تا اون احساس رضایت بهش دست بده ، در این روش شما اطلاعات رو طبقه بندی میکنید و مقدار زیادی اطلاعات نسبتا کم ارزش رو به صورت یکباره در اختیار شخص فوضول قرار میدید تا از اطلاعات اشباع و ارضاء بشه و فکر کنه شما دیگه اطلاعاتی ندارید و دست از شما برداره که خب اگه این روش رو خوب انجام بدید به احتمال زیاد نتیجه میگیرید ، برای بهتر نتیجه گرفتن میتونید این اطلاعات رو گیج کننده کنید تا شخص فوضول گیج هم بشه !! 

خب روش های زیاد دیگه ای هم وجود داره اما اگه دقت کرده باشید در تمام این روش ها به نوعی کاری انجام میدیم تا شخص فوضول مطلب رو نفهمه و همیشه افرادی هستن که هیچ یک از این روش ها نمیتونه باعث بشه تا اطلاعات رو بدست نیارن !!!!! و همون یه نفر کافیه تا اطلاعات شما لو بره و همه بفهمن ، تمام اون فوضولایی که این همه واسه دست به سر کردنشون زحمت کشیده بودین !! خب پس چیکار کنیم ؟!؟!؟!؟! چه روش قطعیی وجود داره ؟!! یکم بیشتر بهش فکر کنید !!

ادامه دارد . . . . .


پ.ن : برای این که طولانی نشه مطلب رو دو قسمت کردیم ، فردا قسمت دوم رو روی وبلاگ قرار میدیم 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد