کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم
کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم

داک داک

خب من به به هیچ عنوان دوست ندارم که این گوگل بدجنس و آدم فروش بدونه که من دارم در چه زمینه ی سرچ میکنم !! این بده ؟ شما چی ؟ دوست دارید هر کاری میکنید رو گوگل بدونه ؟ 

این وسط یه سوالی هست ، اگه گوگل بدونه من دارم دنبال چی میگردم چه اتفاقی ممکنه رخ بده ؟ حالا گوگل بدونه یا ندونه ؟ چی میشه مگه ؟ ( سه تا سوال شد :) )  جواب : این کاری رو که میگم انجام بدید ، روی یکی از مرورگر های اینترنت خودتون ( مثلا گوگل کروم ) گوگل رو به عنوان Home Page تعریف کنید و با اکانت گوگل  Log in کنید ، چند وقتی چیز های مختلفی رو روی همون مرورگر با گوگل جستجو کنید ، بعد از مدتی از طریق یه تغییر دهنده IP ( قدشکن ) و با یه مرورگر دیگه ( مثلا فایرفاکس ) که اکات گوگل شما رو اصلا نمیشناسه سایت گوگل رو باز کنید ، الان گوگل فکر میکنه شما یه کاربر ساده از کشور دیگه ( غیر از ایران یا کشور که توش هستید ) هستید که اومده تو گوگل یه سرچی انجام بده ، حالا توی هر دوتا مرورگر یه مطلب رو سرچ کنید !!!! در کمال ناباوری خواهید دید که گوگل نتایج مختلفی رو به شما نشون خواهد داد !!!!!  ، به راحتی میشه فهمید که گوگل رفتار کاربراش رو تحت نظر داره و به و توی سرچش به هرکسی یه چیزی نشون میده !!!! این موضوع واقعا نگران کنندست !!  ممکنه گوگل خیلی چیزا رو به من نشون نده چون از قبل من رو میشناسه و خیلی چیزای غیر مفید دیگه رو به من نشون بده ، یعنی این که گوگل به خودش اجازه میده به جای ما فکر کنه !!!! این در حالیه که من دوست دارم توی تمام اینترنت سرچ کنم و نتایج رو بر حسب  تکرار بیشتر در کل وب جهانی ببینم ، نه اون چیزی که گوگل فکر میکنه برای من خوبه !!!!!

اگر شما هم مثل من و خیلی های دیگه فکر میکنید که گوگل موتور جستجوی خوبی برای یک سرچ امن و آزاد نیست بهتون داک داک رو معرفی میکنم :



این موتور جستجور رو سال 2007  آقای گابریل وینبرگ و دوستانشون راه اندازی کردند و از اون موقع تا الان هدف و شعارشون این بوده که بتونن برای مردم جهان یه جستجوی بدون تعقیب ، فوضول و شرکت های تبلیغاتی رو فراهم کنن و میشه گفت تو کارشون کاملا موفق بودن و الان پروژه داک داک شامل قسمت های مختلفی میشه ، یادم میاد پارسال که اولین بار با داک داک آشنا شدم یه موتور جستجوی خیلی ساده بود ولی تو این یک سال واقعا خیلی پیشرفت داشته ، امیدوارم همینجوری به کارشون ادامه بدن و متأسفم که من نمیتونم در هیچ زمینه ای کمکشون کنم  نه برنامه نویسی درست و حسابی بلدم نه بخاطر چیزایی که خودتون میدونید میتونم کمک مالی بهشون کنم و نه هیچ کار دیگه ای . . . .


در هر صورت ، همین الان برید و تلاش کنید که هرجوری شده بیشتر از داک داک استفاده کنید 

نظرات 1 + ارسال نظر
دافودیل جمعه 2 خرداد 1393 ساعت 14:47

تشکر ... توجه به جایی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد