کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم
کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم

elementary OS Luna

این سیستم عامل های گنو/لینوکسی هر روز دارن قشنگتر از دیروز میشن  قدیما وقتی میگفتیم لینوکس همه فکر میکردن ما داریم با یه صفحه ی سیاه که یک سری نوشته انگلیسی توشه کار میکنیم اما جدیدا دیگه اصلا اینجوری نیست ، قابلیت انعطاف پذیری و شخصی سازی بی نظری سیستم عامل های گنو/لینوکسی باعث شده دسکتاپ هر کسی یه شکلی باشه و هیچ دونفری پیدا نشن که دسکتاپشون دقیقا یه جور باشه !! تأکید میکنم هیچ دو نفری  


نمونه ی دسکتاپ یکی از بچه های ایرانی ( آرچ لینوکس )


با این که ما کاملا به این اعتقاد داریم که دسکتاپ های لینوکسی خیلی خوشگلتر از بقیه هستن اما نباید این موضوع رو فراموش کنیم که شرکتی مثل اپل با سیستم عامل خوب خودش ( OS X Yosemite ) که جدیدا هم آپدیت شده تونسته بخش بزرگی از بازار رو  برای خودش کنه ، و این موضوع نشون میده که خیلی از مردم طراحی های اپل رو دوست دارن  و این موضوع باعث شده که یک سری از دوستان با توجه به طراحی سیستم عامل های اپلی یه سیستم عامل به نام elementary OS Luna طراحی کنند ، البته بر دوستان حرفه ای پوشیده نیست که هر سیستم عامل گنو/لینوکسی رو میشه در کمتر از ۳۰ دقیقه شبیه OS X اپل کرد ولی خب خیلیا حوصله این کارو ندارن خیلیا هم اصلا بلد نیستن  ، بیخیال بریم ببینم این elementary OS Luna چه شکلیه  :



خب خیلی شبیه شده واقعا با این تفاوت که این سیستم عامل کاملا متن باز ، آزاد ، رایگان و امنه ، همچنین جاسوسی های اپل هم در کار نیست و باز هم قابلیت شخصی سازی داره ، من که شخصا با تعریف هایی که نوا اژدری ازش کرد میخوام برم نصبش کنم ، تا ببینیم چی میشه  ، یه نکته ی دیگه هم هست شما برای خرید این لپ تاپ خوشگل Lenovo و نصب این سیستم عامل باید مبلغی بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تومن خرج کنید ولی ارزون ترین لپ تاپ شرکت اپل ۳.۷ میلیون تومن قیمتشه  «برای اطلاعات بیشتر هم چنتا لینک آخر همین مطلب مینویسم براتون»
دقت کنید یه وقتایی ما با این که میدونیم یه چیزی بهتره حتی جرأت این رو نداریم که بریم امتحانش کنیم ! الان یه شخصی که فعال باشه ، تغییرات دنیای اطراف براش مهم باشه و بخواد چیزای جدید یاد بگیره خیلی سریع میره ببینه که این elementary OS Luna چیه و اگه خیلی بچه باحالی باشه میره و یجوری نصبش میکنه تا بتونه از نزدیک لمسش کنه ، فکر کنید واقعا چند نفر اینجوری هستن ؟ 


یه مطلب دیگه هم هست ، چرا ما انقد روی سیستم عامل ها تأکید داریم و هی دربارشون صحبت میکنیم ؟ مگه تمام مشکلات حل شدن و فقط این یدونه مونده ؟ حالا مگه سیستم عامل با سیستم عامل چه فرقی داره ؟ داره کارشو میکنه دیگه ؟!!! 
جواب اینه که : پیشنهاد میدم برای فردا یه کاری انجام بدید ، با موبایلتون یا ساعتتون وقت بگیرید و ببینید که طی یه روز چند ساعت دارید از سیستم عامل های مختلف استفاده میکنید ! واقعا یک بار این کارو انجام بدید ! فکر میکنم برای افراد معمولی این زمان در کمترین حالت بین ۵ تا ۶ سات باشه !! دقت کنید که آندروید و iOS هم سیستم عامل حساب میشن  خیلی از افراد هم هستن که مثل من روزی حدودا ۱۰ ساعت با سیستم عامل های مختلف کار میکنن ، شما با چنتا از دوستاتون یا افراد خانوادتون ۱۰ ساعت مستقیم کار دارید ؟!  زندگی این روزا جوری شده که سیستم عامل رو باید یکی از همنشین ها به حساب اورد ! و انسان عاقل درباره انتخاب همنشینش فکر و تحقیق میکنه و به قول معروف با هر کسی نمیپره   و  موضوع دوم این که بار ها و بار ها گفتیم گنو/لینوکس و نرم افزار متن باز و دانش آزاد یه جور تفکره نه فقط یجور نرم افزار . . . بهش بیشتر فکر کنیم . . . 

پ.ن لینک های مربوط به elementary OS Luna
   ۴. Distro Watch
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد