کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم
کمی بیشتر

کمی بیشتر

بیا تا کمی بیشتر فکر کنیم

مشارکت در پروژه های آزاد :)

قبلا ها کمی درباره پروژه های متن باز و آزاد صحبت کرده بودیم پروژه هایی که با مشارکت جامعه کاربری پیشرفت میکنن ، پروژه هایی که به صورت متن باز در اختیار همه هستن و هرکس بخواد میتونه متن اون پروژه ها رو اونجوری که دوست داره تغییر بده .
اما این موضوع برای افرادی که با متن برنامه ها کاری ندارن زیاد قابل لمس نیست و خب طبیعتا برای افرادی که برنامه نویس هستن کاملا قابل درکه و نیازی به توضیح و تفسیر نداره ، به همین دلیل بنده دنبال مثال هایی میگشتم که موضوع متن باز بودن ، آزاد بودن و مشارکت جامعه کاربری رو برای دوستان غیر برنامه نویس روشن کنه و به یه مورد بسیار جالب بر خوردم موتور جستجوی داک داک گو رو که یادتون هست ، یه پروژه آزاد که داره توسط یه گروه خوب ( به صورت متمرکز ) و جامعه کاربری ( به صور عمومی و پراکنده ) توسعه داده میشه ، مهمترین ویژگی این موتور جستجو اینه که از شما جاسوسی نمیکنه و هیچ سابقه ای از سرچ های شما نگه نمیداره ، درست بر خلاف گوگل پلید که حتی تعداد نفس های شما رو هم میشمره

یکی از ایراداتی که برای کاربرای ایرانی تو این موتور جستجو وجود داشت پشتیبانی نکردن از زبان فارسی بود ، اما حالا با مشارکت دوستان این سایت تا ۹۰٪ به زبان فارسی ترجمه شده ، چجوری ؟ به صورت توسعه مشارکتی !!! یعنی من و شما که کاربر این سایت هستیم میریم تو سایت https://duck.co و یه اکانت درست میکنیم ، بعد ازمون میپرسه که چجوری میتونیم به توسعه داک داک گو  کمک کنیم ؟! من قسمت ترجمه رو انتخاب کردم .


بعد درباره زبانی که توش مهارت دارید ازتون میپرسه و بعدش میرید به سمت ترجمه لغاتی که تا حالا ترجمه نشده یا امتیاز دادن به ترجمه هایی که قبلا توسط افراد دیگه انجام شده تا به بهترین ترجمه مورد نظر جامعه کاربری برسیم ، به این میگن مشارکت !!!!!



همونجوری که میبینید سایت تا ۹۰ درصد به زبان فارسی ترجمه شده و ۱۰ درصد باقیمونده هم نیاز به همت ما داره تا تمومش کنیم و یه موتور جستجوی امن و آزاد به زبان فارسی داشته باشیم ، همین امروز دست به کار بشید . . . .

نظرات 1 + ارسال نظر
هادی شنبه 23 آبان 1394 ساعت 03:40

دمت گرم وبلاگ قشنگی داری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد